Aprendre
El museu és espai de descoberta
Propostes per a centres educatius
Les activitats educatives del VINSEUM posen l’alumne al centre, com a persona activa en un procés d’aprenentatge que, a través de la resolució de problemes, va generant coneixement. Es mira d’aconseguir un aprenentatge significatiu que connecti els nous coneixements amb els ja existents, reestructurant-los, ampliant-los i assimilant-los.
Totes les activitats que proposem s’acosten al patrimoni a través del diàleg i el joc i connecten sempre amb la realitat i/o amb l’actualitat, per interpel·lar directament els infants i joves i promoure’n el debat i la discussió.
Escola Amiga
És el projecte que serveix perquè els centres educatius i el museu imaginem maneres de treballar plegats, de connectar, de sumar i de generar propostes que responguin a les necessitats dels dos espais: el de l’escola i el del museu.
La intenció és que les escoles i instituts activin els recursos que els pot oferir el museu, més enllà de les activitats que s’ofereixen de manera regular.
El punt de partida anual del programa Escola Amiga és una trobada a principi de curs amb representants de tots els centres educatius que en formen part on s’exposen les novetats d’aquell curs i s’imaginen maneres en les quals el museu i un o diversos centres educatius puguin interactuar.
Si vols convertir-te en Escola Amiga, posa’t en contacte amb nosaltres a educacio@vinseum.cat
Formació per adults
Els juliols de la UB a VINSEUM
Des de l’any 2008, el VINSEUM acull de forma continuada un dels cursos de Els Juliols de la UB amb una temàtica sempre vinculada amb el món del vi. Al llarg d’aquests anys s’han desplegat cursos temàtics al voltant del vi i de les cultures del vi des de perspectives ben diverses i s’hi han tractat temes tant tècnics com artístics i culturals, alhora que s’acosten els millors especialistes en cada àmbit al públic assistent.
Han participat professionals del sector del vi i del cava, de l’enoturisme i de la museografia, professors de diverses universitats com la Universitat d’Alacant, la Universitat de Barcelona, la Universidad de La Rioja, la Universitat Rovira i Virgili o la Universidad de Valladolid, representants de D. O. de tot l’Estat Espanyol i d’institucions com l’INCAVI, l’IRTA o el Instituto Cajal de Madrid.
I sempre amb la clara intenció de visitar, conèixer de primera mà i acostar els projectes i els productors del Penedès als alumnes.